A&G Kaubanduse juhatuse liikme Hendrik I. Passi sõnul saavad kaupmehed mõjutada väärtusahela kaht viimast lüli, müüki ja turundust, ning see peaks andma ettevõtjatele korraliku pildi, kuidas turg käitub.

- A&G Kaubanduse juhatuse esimehe Hendrik I. Passi sõnul tasub mõõta ainult seda, mida saab ise mõjutada.
- Foto: Andres Haabu
Hendrik I. Pass esineb Pärnu Finantskonverentsil 17. aprillil teemaga „Kuidas ja kuhu seada jaekaubandusäri fookus, et liikuda tõususuunale?“. Vaata konverentsi täpset ajakava
SIIT.A&G Kaubanduse juhatuse liige Hendrik I. Pass selgitas, et see, kui palju mõõdikuid peaks ühel kaubandusettevõttel olema, sõltub ettevõtte väärtusahelast ja struktuurist - missuguseid protsesse saab ise mõjutada ja milliseid mitte.
„Üldiselt kehtib reegel, et vähem on parem. Meie ettevõttes, kus saame kõige enam mõjutada väärtusahela kaht viimast lüli, milleks on müük ja turundus, piisab 5-6 mõõdikust, mis peaks andma ettevõtjale korraliku pildi, kuidas turg hetkel käitub,“ rääkis Pass.
Ta lisas, et suures pildis peaks igal väärtusahela lülil olema oma mõõdik, mida peaks jälgima, kuid need kõik peavad toetama ühist eesmärki, milleks on maksimaalne läbimüük võimalikult maksimaalse brutomarginaaliga.
Loe
Äripäeva teemaveebist kaubandus.ee, mida peaks iga kaubandusettevõte kindlasti mõõtma ning mis on esimene indikatsioon, et juhtimises on vead sees.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!